Intensief sporten op een fijne manier

Merk Soulwash

Add your title here

This is the text area for this paragraph. To change it, simply click and start typing. Once you've added your content, you  can customize its design by using different colors, fonts, font sizes and bullets. Just highlight the words you want to design and choose from the various options in the text editing bar.

This is the text area for this paragraph. To change it, simply click and start typing. After adding your content, you can customize it.

Soulwash krijgt een eigen identiteit

Hoe krijg je een concept goed onder de aandacht van de klant? Wordt dit een onderdeel van je huisstijl of wordt het een merk op zichzelf? Voor Soulwash, een concept van Soulmission, vond sparkblue een eigen stijl en karakter.

Add your title here

This is the text area for this paragraph. To change it, simply click and start typing. Once you've added your content, you  can customize its design by using different colors, fonts, font sizes and bullets. Just highlight the words you want to design and choose from the various options in the text editing bar.

This is the text area for this paragraph. To change it, simply click and start typing. After adding your content, you can customize it.

Branding en design,
aanvullend aan het concept

De vraag

Aanvullend op Soulmission was er een wens voor een eigen concept merk onder de naam Soulwash.


De oplossing

Soulwash, de naam zal je niet verrassen, is een aanvulling op het traject van Soulmission. Bij Soulmission word je bewust van je eigen ziel en ego en transformeer je steeds meer naar je pure zelf. Soulwash vult dit op een actieve manier aan met op een bewuste manier sporten, meditatie, dialoog en klankschaaltherapie.

Tijdens de ontwikkeling van deze huisstijl hebben we middels een strategiesessie de merkidentiteit bepaald. Bij het beeldmerk van het logo is de uitgang dezelfde organische vorm aan te houden als die van Soulmission, maar het lettertype werd eigen, waarmee we de eigen uitstraling benadrukten. De kleuren zijn gekozen op basis van de persoonlijkheid van het concept Soulwash; de ontdekker en de verleider. Vanuit die intentie is een brutale, maar natuurlijke uitstraling ontwikkeld … aards, zee, zon, natuur, liefdevol. 


De persoonlijkheid van Soulwash; een avonturier, met een vleugje humor, die bewust kiest voor leven vanuit liefde. Dus Soulwash... namasté!

Sparkblue was binnen dit traject verantwoordelijk voor het design proces.

De mentale en visuele merkidentiteit zijn vastgelegd en de fysieke en digitale middelen verzorgd.

Het resultaat

De huisstijl van Soulwash staat – dream. wish. do. Flyer en website opgeleverd, plus aanvullend een concept voor de social media kanalen. 

Share by: